4. Business Model Canvas

Dette er fjerde iterasjon av Business Model Canvas. Denne iterasjonen har vi validert hvordan vi ser for oss vårt produkt og tjenestetilbud. Vi misforstått hva som ligger bak nøkkelaktiviteter, vi regnet med at det var aktiviteter vi gjorde før vi fikk i gang vår forretningside. Etter forelesningen fikk vi retter og dette. Videre har vi gjort en pivot i kundesegmentet, vi utelater privatpersoner som en reel kunde. Bak denne forgasningen ligger undersøkelsen vi har gjennomført, der var ikke privat personer interessert i å betale for ekstra sikkert for deres datasystemer. Mens bedrifter taper økonomisk på at deres systemer er ute av drift, derfor så er også de villige til å betale for at ekstra sikkerhet.

Reklamer

One thought on “4. Business Model Canvas

  1. Tor sier:

    Tilbakemelding så langt:
    -Dere er flinkere til å vise til iterasjoner og pivots i forretningsmodellen, bra. Men dere kan være enda mer konkrete på hvilke forretningsmodell-komponenter dere tester og lærer om i hver enkelt post.
    – Dere presenterer en landingsside. Hvordan fungerer dette som et MVP for produkttilbudet deres? Hva ønsker dere å lære fra dette og hvordan utvikler den seg?
    – Savner en mer konkret value proposition/pitch. Skriv denne ut ved å bruke en av malene som vi har gått gjennom.
    – Savner kvantiative hypoteser om markedstørrelse (600 er et bra utgangspunkt).
    -Hva er deres hypoteser for prising, inntekter og kostnader. Dokumenter dette og vis til tester. Husk at dette skal presenteres i form av budsjett.

    Tor

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s